နတ္နဲ႕ ျမန္မာ့သမိုင္း
ျမန္မာေတြ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မျဖစ္ခင္က နတ္ကိုးကြယ္မွုသမိုင္း စတယ္..။ ဘာလုပ္လုပ္ နတ္ကိုေရွ႕တန္းထားၿပီး စဥ္းစားမယ္..။ ေဆာင္ရြက္မယ္..။ ဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ သူတို႕ရဲ႕အေနအထိုင္ အေလ့အက်င့္က အရင္ကနဲ႕မတူဘူးလို႕ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ နည္းနညး္ေတာ့ ကြဲလာမယ္..။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမျပန္႕ေရာက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မျဖစ္ခင္ကတည္းက ပံုျပင္၊ စကားပံု၊ စကားထာ၊ ရိုးရာဓေလ့ေတြမွာ နတ္ေတြရဲ႕ အရိပ္အေငြ႕ယွက္သန္းေနတယ္..။ ပုဂံေခတ္သမိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၾကတဲ့ အထဲမွာ နတ္ေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ဖ်က္စီးတယ္ဆိုတာ မေတြ႕ရဘူး..။
ပုဂံနတ္ေလွာင္ေက်ာင္းကို အေနာ္ရထာ စီမံၿပီး နတ္ရုပ္ေတြႀကိမ္နဲ႕ရိုက္ တိုက္ပိတ္တယ္လို႕ ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူးေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း အေနာ္ရထာကိုယ္တုိင္ မင္းႀကီးမင္းေလး ေနရာေပးတာမ်ိဳး လုပ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ နည္းနည္းဒြိဟျဖစ္လာတယ္.။ ဒီေတာ့ ပုဂံေခတ္ကတည္းက နတ္ကိစၥကိုအျပတ္မရွင္းခဲ့ဘူး၊ အေျပာင္မရွင္းခဲ့ဘူး ဆိုတဲ့ သဲလြန္စေကာက္မိတယ္..။ ဒါနဲ႕ ဒီနတ္ေတြ ခုေခတ္အထိပါလာတယ္..။
ငါးပါးသီလယူ၊ ရွစ္ပါးသီလ ယူေပမယ့္ တကယ့္အလုပ္ေတြ တံငါတို႕ မုဆိုးတို႕ဆိုရင္ တံငါသည္တစ္ေယာက္ နတ္ကိုးၿပီးလုပ္သလို မုဆိုးတစ္ေယာက္လည္း နတ္ကိုးၿပီးလုပ္တယ္..။ ဒီေတာ့ သူတို႕ဟာသူတို႕ေတာ့ Ambivalence ျဖစ္ေအာင္ညွိေနပံုရတယ္..။ နတ္ဆိုတာက ယံုတဲ့သူအတြက္ မ တာေတြ ကိုင္ တာေတြ ရွိတယ္ဆိုၿပီး မပူေဇာ္ပဲလည္း မေနရဲဘူး..။
နတ္ကို ေဒသအလိုက္ လုပ္ငန္းအလိုက္ နာမည္တပ္ၿပီး ကိုးရေတာ့ နတ္ေတြအေၾကာင္း ဘယ္နတ္ကဘာ.. ဘယ္နတ္က ဘယ္တုန္းကေပၚတယ္.. ဆိုၿပီး ပါးစပ္ရာဇ၀င္နဲ႕ မွတ္မိၾကတယ္..။ နတ္ဆိုတာက ဘယ္က စျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ လူ႕ဘ၀မွာ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းနဲ႕ စြမ္းတဲ့သူက အစိမ္းေသေတာ့ နတ္ျဖစ္ေရာ..။ နတ္၀င္သည္ကေန သူဘာလိုခ်င္တယ္ေျပာတယ္..။ အဲဒါကို လုပ္ေပးရတယ္..။
လူဆိုတာမ်ိဳးက သူ႕ပစၥည္း သူ႕ပိုင္ဆိုင္မွုကို အလကားမေပးခ်င္ဘူး..။ တစ္ခုခုေပးလိုက္ရင္ တစ္ခုခုလိုခ်င္တယ္..။ ဒီေတာ့ နတ္ကေတာင္းတာ ေပးလိုက္ေတာ့ နတ္ဆီက ျပန္ေတာင္းတယ္..။ ဒီလိုေပးတဲ့အတြက္ ဘာေတြလုပ္ေပးပါ ညာေတြလုပ္ေပးပါ ဆိုၿပီးေတာ့..။ ဒီကေန နတ္နဲ႕လူနဲ႕ၾကား အေပးအယူကိစၥေပၚလာေတာ့တယ္..။ နတ္ကိစၥက အေတာ္ရွဳပ္တယ္..။ နတ္ေတြကလည္း အေတာ္ရွဳပ္တယ္..။
ညီအစ္ကိုႏွစ္ေကာင္ အေဖ့အရိုက္အရာ အႀကီးအကဲရာထူး လုရာကေန ညီက လိမ္ညာၿပီးအႏိုင္ယူတယ္..။ (ကံရာဇာငယ္ျဖစ္)။ လူစြမ္းေကာင္းေၾကာက္လို႕ မီးရွိဳ႕သတ္ရာကေန ေမာင္တင့္တယ္ျဖစ္လာတယ္..။ အမဲလိုက္ရင္း ေနရပ္နဲ႕ ေ၀းတဲ့ေနရာေရာက္သြားလို႕ ေနတဲ့ေနရာကို မျပန္ေတာ့ဘဲ အေျခအေနသစ္တည္ေထာင္ရင္းကေန ဗေပဒူတျဖစ္တယ္..။ ေတာေနရေသ့က မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္ ေမြးစားတာက ေဗဒါရီ။ စကားသံုးခြန္းနဲ႕ ဘုရင္ျဖစ္တဲ့ ေမာင္ေပါက္ႀကိဳင္း(သြားပါမ်ား ခရီးေရာက္၊ ေမးပါမ်ား စကားရ၊ မအိပ္မေန အသက္ရွည္)။ မ်က္ကန္းညီအစ္ကို ေဖာင္နဲ႕ေမွ်ာလႊတ္ရာက မ်က္ေစ့ျပန္ျမင္ရာကေန ၿမိဳ႕ရြာတည္ (မဟာသမၻ၀၊ စူဠာသမၻ၀)ျဖစ္တယ္..။ နတ္ေတြနဂါးေတြ ပသၿပီး ၿမိဳ႕ရြာတည္ (ဒြတၴေဘာင္မင္း) ျဖစ္တယ္..။ မိန္းမအႀကီးအကဲကို ေယာက္်ားအႀကီးအကဲက တိုက္ခိုင္သိမ္းပိုက္တာ မေက်နပ္ ေဆးစီရင္ လက္စားေခ် (ပန္ထြာမင္းသမီး)။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ အက်င့္ပ်က္လြန္းလို႕ လူေတြအထိတ္တလန္႕ ေနရစဥ္ ေကာလဟာလေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ပ်က္ (သုပညာနဂရစိႏၵလက္ထက္ သေရေခတၲရာ)၊ ရန္သူေလးမ်ိဳးေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ရြာမႀကီးပြား (သမုဒၶရာဇ္လက္ထက္ ပုဂံ)။
နတ္နဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ပံုျပင္ေတြပါ..။ နတ္ေတြကိစၥက အခုေနာက္ပိုင္းအထိ ျပန္ပါလာလိုက္တာ သစ္ပင္ကို ရုကၡစိုးရွိတယ္..။ ပူေဇာ္ရတယ္..။ အမွ်ေ၀ရင္ ေတာေစာင့္နတ္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ေတြပါ အမွ်ေ၀ရတယ္..။ စသည္ျဖင့္ေပါ့..။ အိမ္မွာရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ေဆးရံုတက္ရင္ ေခါစာပစ္တာ၊ ေဗဒင္ေမး ယၾတာလုပ္တာေတြ အခုအထိေတြ႕ေနရတုန္းပဲ..။
ျမန္မာ့စာေပနဲ႕ ယဥ္ေက်းမွု ေခတ္အေျခအေန အျဖစ္အပ်က္ေတြက နတ္ေတြကေန တဆင့္ ေထာက္လွမ္းၿပီး ပံုျပင္ဆန္ဆန္ သေဘာထားေတြကေန ပံုေဖာ္ၾကည္႕လို႕ရတဲ့အတြက္ ျမန္မာေတြစာမတတ္ခင္ စာထက္အကၡရာအျဖစ္ မတင္ထားႏိုင္ေသးခင္မွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွုေတြအေနနဲ႕ ရွိေနခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီပံုျပင္ေတြနဲ႕ ပံုျပင္ေတြထဲက နတ္ေတြကို တစ္နည္းတစ္ဖံုေက်းဇူးတင္ဖို႕ ရွိေနသလားလို႕..။
ဖတ္ထားမွတ္ထားတဲ့စာေတြ ေရးမိရာရာ စဥ္းစားေရးမိတာပါ..။
(အေစာဆံုးျမန္မာအကၡရာတင္ တိုင္းရင္းျမန္မာမွတ္တမ္းမ်ား ဆိုတဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းေရးတဲ့ စာအုပ္မွာ စံုလင္ေအာင္ရွင္းထားတယ္..)
ပုဂံနတ္ေလွာင္ေက်ာင္းကို အေနာ္ရထာ စီမံၿပီး နတ္ရုပ္ေတြႀကိမ္နဲ႕ရိုက္ တိုက္ပိတ္တယ္လို႕ ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူးေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း အေနာ္ရထာကိုယ္တုိင္ မင္းႀကီးမင္းေလး ေနရာေပးတာမ်ိဳး လုပ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ နည္းနည္းဒြိဟျဖစ္လာတယ္.။ ဒီေတာ့ ပုဂံေခတ္ကတည္းက နတ္ကိစၥကိုအျပတ္မရွင္းခဲ့ဘူး၊ အေျပာင္မရွင္းခဲ့ဘူး ဆိုတဲ့ သဲလြန္စေကာက္မိတယ္..။ ဒါနဲ႕ ဒီနတ္ေတြ ခုေခတ္အထိပါလာတယ္..။
ငါးပါးသီလယူ၊ ရွစ္ပါးသီလ ယူေပမယ့္ တကယ့္အလုပ္ေတြ တံငါတို႕ မုဆိုးတို႕ဆိုရင္ တံငါသည္တစ္ေယာက္ နတ္ကိုးၿပီးလုပ္သလို မုဆိုးတစ္ေယာက္လည္း နတ္ကိုးၿပီးလုပ္တယ္..။ ဒီေတာ့ သူတို႕ဟာသူတို႕ေတာ့ Ambivalence ျဖစ္ေအာင္ညွိေနပံုရတယ္..။ နတ္ဆိုတာက ယံုတဲ့သူအတြက္ မ တာေတြ ကိုင္ တာေတြ ရွိတယ္ဆိုၿပီး မပူေဇာ္ပဲလည္း မေနရဲဘူး..။
နတ္ကို ေဒသအလိုက္ လုပ္ငန္းအလိုက္ နာမည္တပ္ၿပီး ကိုးရေတာ့ နတ္ေတြအေၾကာင္း ဘယ္နတ္ကဘာ.. ဘယ္နတ္က ဘယ္တုန္းကေပၚတယ္.. ဆိုၿပီး ပါးစပ္ရာဇ၀င္နဲ႕ မွတ္မိၾကတယ္..။ နတ္ဆိုတာက ဘယ္က စျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ လူ႕ဘ၀မွာ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းနဲ႕ စြမ္းတဲ့သူက အစိမ္းေသေတာ့ နတ္ျဖစ္ေရာ..။ နတ္၀င္သည္ကေန သူဘာလိုခ်င္တယ္ေျပာတယ္..။ အဲဒါကို လုပ္ေပးရတယ္..။
လူဆိုတာမ်ိဳးက သူ႕ပစၥည္း သူ႕ပိုင္ဆိုင္မွုကို အလကားမေပးခ်င္ဘူး..။ တစ္ခုခုေပးလိုက္ရင္ တစ္ခုခုလိုခ်င္တယ္..။ ဒီေတာ့ နတ္ကေတာင္းတာ ေပးလိုက္ေတာ့ နတ္ဆီက ျပန္ေတာင္းတယ္..။ ဒီလိုေပးတဲ့အတြက္ ဘာေတြလုပ္ေပးပါ ညာေတြလုပ္ေပးပါ ဆိုၿပီးေတာ့..။ ဒီကေန နတ္နဲ႕လူနဲ႕ၾကား အေပးအယူကိစၥေပၚလာေတာ့တယ္..။ နတ္ကိစၥက အေတာ္ရွဳပ္တယ္..။ နတ္ေတြကလည္း အေတာ္ရွဳပ္တယ္..။
ညီအစ္ကိုႏွစ္ေကာင္ အေဖ့အရိုက္အရာ အႀကီးအကဲရာထူး လုရာကေန ညီက လိမ္ညာၿပီးအႏိုင္ယူတယ္..။ (ကံရာဇာငယ္ျဖစ္)။ လူစြမ္းေကာင္းေၾကာက္လို႕ မီးရွိဳ႕သတ္ရာကေန ေမာင္တင့္တယ္ျဖစ္လာတယ္..။ အမဲလိုက္ရင္း ေနရပ္နဲ႕ ေ၀းတဲ့ေနရာေရာက္သြားလို႕ ေနတဲ့ေနရာကို မျပန္ေတာ့ဘဲ အေျခအေနသစ္တည္ေထာင္ရင္းကေန ဗေပဒူတျဖစ္တယ္..။ ေတာေနရေသ့က မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္ ေမြးစားတာက ေဗဒါရီ။ စကားသံုးခြန္းနဲ႕ ဘုရင္ျဖစ္တဲ့ ေမာင္ေပါက္ႀကိဳင္း(သြားပါမ်ား ခရီးေရာက္၊ ေမးပါမ်ား စကားရ၊ မအိပ္မေန အသက္ရွည္)။ မ်က္ကန္းညီအစ္ကို ေဖာင္နဲ႕ေမွ်ာလႊတ္ရာက မ်က္ေစ့ျပန္ျမင္ရာကေန ၿမိဳ႕ရြာတည္ (မဟာသမၻ၀၊ စူဠာသမၻ၀)ျဖစ္တယ္..။ နတ္ေတြနဂါးေတြ ပသၿပီး ၿမိဳ႕ရြာတည္ (ဒြတၴေဘာင္မင္း) ျဖစ္တယ္..။ မိန္းမအႀကီးအကဲကို ေယာက္်ားအႀကီးအကဲက တိုက္ခိုင္သိမ္းပိုက္တာ မေက်နပ္ ေဆးစီရင္ လက္စားေခ် (ပန္ထြာမင္းသမီး)။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ အက်င့္ပ်က္လြန္းလို႕ လူေတြအထိတ္တလန္႕ ေနရစဥ္ ေကာလဟာလေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ပ်က္ (သုပညာနဂရစိႏၵလက္ထက္ သေရေခတၲရာ)၊ ရန္သူေလးမ်ိဳးေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ရြာမႀကီးပြား (သမုဒၶရာဇ္လက္ထက္ ပုဂံ)။
နတ္နဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ပံုျပင္ေတြပါ..။ နတ္ေတြကိစၥက အခုေနာက္ပိုင္းအထိ ျပန္ပါလာလိုက္တာ သစ္ပင္ကို ရုကၡစိုးရွိတယ္..။ ပူေဇာ္ရတယ္..။ အမွ်ေ၀ရင္ ေတာေစာင့္နတ္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ေတြပါ အမွ်ေ၀ရတယ္..။ စသည္ျဖင့္ေပါ့..။ အိမ္မွာရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ေဆးရံုတက္ရင္ ေခါစာပစ္တာ၊ ေဗဒင္ေမး ယၾတာလုပ္တာေတြ အခုအထိေတြ႕ေနရတုန္းပဲ..။
ျမန္မာ့စာေပနဲ႕ ယဥ္ေက်းမွု ေခတ္အေျခအေန အျဖစ္အပ်က္ေတြက နတ္ေတြကေန တဆင့္ ေထာက္လွမ္းၿပီး ပံုျပင္ဆန္ဆန္ သေဘာထားေတြကေန ပံုေဖာ္ၾကည္႕လို႕ရတဲ့အတြက္ ျမန္မာေတြစာမတတ္ခင္ စာထက္အကၡရာအျဖစ္ မတင္ထားႏိုင္ေသးခင္မွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွုေတြအေနနဲ႕ ရွိေနခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီပံုျပင္ေတြနဲ႕ ပံုျပင္ေတြထဲက နတ္ေတြကို တစ္နည္းတစ္ဖံုေက်းဇူးတင္ဖို႕ ရွိေနသလားလို႕..။
ဖတ္ထားမွတ္ထားတဲ့စာေတြ ေရးမိရာရာ စဥ္းစားေရးမိတာပါ..။
(အေစာဆံုးျမန္မာအကၡရာတင္ တိုင္းရင္းျမန္မာမွတ္တမ္းမ်ား ဆိုတဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းေရးတဲ့ စာအုပ္မွာ စံုလင္ေအာင္ရွင္းထားတယ္..)
3 Comments:
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ.. ဗဟုသုတရတယ္။
ခရီးသြားတုန္းကေပါ့ ကားေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးနဲ႔ ဒကာမ တစ္ေယာက္ စကားတေျပာေျပာနဲ႔။ အသိေတြ ေတာ့မဟုတ္ေလာက္ ပါဘူး ကားေပၚေရာက္မွ သိၾကတာ ထင္ပါတယ္။ အဲ့ ဒကာမ ဖက္က နယ္ၾကမ္း တဲ့အေၾကာင္း၊ နတ္ေတြ ကိုးကြယ္ ေနရတဲ့အေၾကာင္း ေရာက္ေတာ့။ ဘုန္းႀကီးက “ဟဲ့ ဒကာမတုိ႔က ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္တာ မဟုတ္လား.. ဘုရား၊ တရား၊ သဃံာ ရတနာ သုံးပါးဆိုရင္ ေလာက္ပါၿပီကြယ္”
ဒါနဲ႔ ဘယ္လို ျပန္ေျဖသလဲဆိုေတာ့ “တင္ပါ့ ဘုရား..။ ဘုရားက ဒုကၡမေပးဘူးဘုရား။ နတ္က မကိုးကြယ္ ရင္ ဒုကၡေပးတယ္ ဘုရားတဲ့.”
ေကာင္းတယ္ မျပည့္စုံေပမယ့္ တိက်တယ္။
ဒါေပမယ့္ လူႀကီးေတြကပုိဆုိးတယ္။ အေမေတြ အဘြားေတြကုိအရင္႐ွင္းျပရမွာပဲ :P
ဘုရားမ႐ွိခုိးပဲနတ္ဆက္ေနတဲ့ လူေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။
ေသေသခ်ာခ်ာ ႐ွင္းျပေပးၾကပါဗ်ာ
ေဟာဒီ၂၀၁၂မွာကို ျမန္မာျပည္သားေတြထဲ ငနုံ ငအ က၈၅%ရွိေသး တယ္ငါ့ေကာင္ေရ
Post a Comment
<< Home