နည္းပညာဆိုင္ရာ မွတ္စု
Token Passing
Token Passing Network မွာပံုစံႏွစ္မ်ိဳးနဲ႕သြားတယ္။ Token တစ္ခုဟာ ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ Network တစ္ေလွ်ာက္လံုး လွည္႕ပတ္သြားလာေနတယ္။ Data ပို႕လႊတ္ခ်င္တ့ဲ Computer က Token ကိုသူ႕ဆီျဖတ္အသြားမွာ လွမ္းယူလိုက္တယ္။ (ႀကိဳတင္ေျပာထားဖို႕ တစ္ခု လိုလာပါတယ္။ သင္ဟာ Network ကို အစိမ္းသက္သက္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ Token Passing Technology အေၾကာင္းကို သိဖို႕မလြယ္ေသးဘူးဆိုတာ ေျပာပါရေစ။ အမ်ားအားျဖင့္ Computer Network မွာ Logically အေနနဲ႕ ေရးသားသံုးႏွုန္းတာေတြ ရွိပါတယ္။ အျပင္မွာ မ်က္ေစ့နဲ႕မျမင္ႏိုင္သလို လက္နဲ႕လည္း ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္လို႕ မရပါဘူး။ အလြယ္ဆံုးနဲ႕ အရွင္းဆံုးေျပာရရင္ Token ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ 1 နဲ႕ 0 Signal အုပ္စုကေလးတစ္ခုအေနနဲ႕ ျမင္ၾကည္႕ရေအာင္။ Token တစ္ခုမွာ 01111 ဆိုတဲ့ Signal ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီ Token ကို Free Token လို႕ သတ္မွတ္ပါ။ 1 ဆိုရင္ Data Line ေပၚမွာ Signal တစ္ခုျဖတ္စီးတာ။ 0 ဆိုရင္ Signal မစီးတဲ့ Timing တစ္ခုလို႕ မွတ္ထားႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လို႕ 11111 ဆိုရင္ အဲ့ဒီ Token ဟာ Busy ျဖစ္ေနတယ္လို႕ နားလည္ထားရပါမယ္။)
ေနာက္ေတာ့ ၀င္လာတဲ့ Signal ကို စစ္ပါတယ္။ Busy ျဖစ္မျဖစ္ကို စစ္ေဆးပါတယ္။ တကယ္လို႕ Busy ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ သူ႕ကို သက္ဆိုင္ရာ Workstation တစ္ခုဆီကို Pass လုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ Busy ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ Token ရဲ႕ Header ကို Busy Token အျဖစ္ ေျပာင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သက္ဆိုင္ရာ Workstation နဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္ပါတယ္။ Ring Network (Ring Topology) မွာ အဲ့ဒီနည္းပညာကို အသံုးျပဳပါတယ္။
CD Technology (Continued)
Reflective Aluminum
Data ထည္႕သြင္းထားတဲ့ CD တစ္ခ်ပ္ရဲ႕ အလင္းျပန္ႏိုင္တဲ့ Aluminum မ်က္ႏွာစာမွာ Information ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သန္းေပါင္းမ်ားစြာပါ၀င္တဲ့ Pit ေတြနဲ႕ Land ေတြပါ၀င္ပါတယ္။ CD Drive ကေနလာတဲ့ Laser ဟာ Lands ေပၚက်ရင္ ျပန္တဲ့ အလင္းတန္းက တစ္မ်ိဳး Pits ေပၚက်ရင္ ျပန္တ့ဲအလင္းက တစ္မ်ိဳးစီျဖစ္ပါတယ္။ အလင္းျပန္ပံုကြဲျပား ျခားနားမွုေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ လိုအပ္တဲ့ Data ေတြကိုဖတ္ယူပါတယ္။
CD ကေနလာတဲ့ Laser အလင္းတန္းဟာ CD ရဲ႕မ်က္ႏွာျပင္ကို ထိရိုက္ေစခ်င္းျဖင့္ အလင္းျပန္ေစပါတယ္။ Disc မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာရွိတဲ့ Land ကို ထိမိခဲ့ရင္ အလင္းတန္းဟာ Photo detector ပံုစံမေျပာင္းဘဲ ဒီအတိုင္းျပန္ပါတယ္။ Pit ကိုထိမိတဲ့အလင္းဟာ ျဖာထြက္ၿပီး အမ်ားစုဟာ Photo Detector ေပၚကို တိုက္ရိုက္မေရာက္ဘဲ အလင္းအားေလ်ာ့သြားပါတယ္။ Sensor ဟာ Photo Detector ေပၚကိုေရာက္လာတဲ့ အလင္းအားကို ဖတ္ရွဳၿပီးေတာ့ Digital Signal 1 နဲ႕ 0 ေတြအေနနဲ႕ေျပာင္းလဲေပးပါတယ္။
Plastic Coating
ေအာက္ဆံုး Layer ျဖစ္ပါတယ္။ Prospective Layer လို႕လည္းေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီအလႊာကို နက္နက္နဲနဲ႕ျခစ္ယူတာမဟုတ္ဘဲ အေပၚယံျခစ္မိယံုေလာက္နဲ႕ Data ေတြမေပ်ာက္ပ်က္သြား ႏိုင္ပါဘူး။ Laser Beam ရဲ႕ အလင္းျပန္မွုကို လမ္းေၾကာင္းလြဲသြားေစႏိုင္ေလာက္ရင္ Aluminum အလႊာမွာ သိမ္းထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို အမွန္အတိုင္း လက္ခံရယူႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ဒီအတြက္ ထစ္တာေေတြ ဖတ္မရတာေတြျဖစ္လာပါတယ္။
(DVD Technology will be continue)
စာအုပ္ထဲမွ မွတ္စု
Body Art
ခႏၶာကိုယ္ အႏုပညာျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္ဟာ သစ္သား၊ ကင္းဗတ္စ၊ ေဆးမ်ားကို အသံုးမခ်ဘဲ သူ႕ရဲ႕ကိုယ္ခႏၶာကို အသံုးခ်ၿပီးျပဳလုပ္သြားတာမ်ိဳးကို ေခၚပါတယ္။ 1960 ခုႏွစ္ေတြကေန 1970 ခုႏွစ္ေလာက္အထိ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကန္၊ ဥေရာပ၊ ၾသစေတးလ် ႏိုင္ငံေတြမွာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ အႏုပညာပုံစံျဖစ္ပါတယ္။ ပံုေသ သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ခင္းက်င္းျပသတာရွိသလို သီးသန္႕ျပသတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ျပသရတာအကုန္လံုး တူပါတယ္။ အီတလီ ပန္းခ်ီဆရာမ Linda Montano နဲ႕ ပန္းခ်ီဆရာ Tom Marioni တို႕ဟာ လက္ခ်င္းတြဲ လက္ထိပ္ခတ္ၿပီး ကုလားထိုင္ေပၚမွာ သံုးရက္ၾကာထိုင္ျပဖူးတယ္။ အဂၤလန္က Chris Burden ဟာ သူ႕ကိုယ္သူ ေသနတ္နဲ႕ ပစ္ျပတယ္။ ပနး္ခ်ီဆရာမ Gina Pane က သူမရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာေပၚမွာ ဒါးနဲ႕လွီးၿပီး အကြက္အဆင္ေတြ ပံုေဖာ္ျပခဲ့ဖူးတယ္။ အစြန္းေရာက္တယ္။ (လြန္တယ္လို႕ထင္မိတယ္။ သူတို႕မို႕လို႕ အဲ့လိုေပါက္ကရ လုပ္ေနၾကတယ္။ ဒီမွာဆိုရင္ေတာ့ အရူးလို႕ ေျပာၾကမလားပဲ။ စာေရးသူ) ေစာေစာပိုင္း Dadaism ေတြ ဆံပင္ရိတ္ၿပီး ၾကယ္ပံုေဖာ္တာေတြက ဒါေတြနဲ႕ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ လိင္မွုကိစၥ၊ ရွဳပ္ေထြးတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြကို ေ၀ဖန္ခ်င္လို႕ တင္ဆက္ၾကတယ္။
ခ်စ္သူအတြက္ ရည္စူးမိတဲ့ စာတစ္စ
သူ႕အလွ မီးပန္းဆိုင္းလိို႕ ခမ္းနားထည္၀ါတယ္…
ကိုယ့္ဘ၀က ကညင္ဆီမီးခြက္ကေလးလို ႏံုခ်ာတယ္..။
သူက ပင္ျမင့္ထိပ္ျမင့္ထက္မွာေပါက္တဲ့ ေတာ္၀င္သဇင္…
ကုိယ္က လမ္းေဘးမွာ ၀ါေရာ္ေနခဲ့တဲ့ ေျမစာျမက္…။
သူ႕ဘ၀က ေနာက္ဆံုးေပၚ ေရွာ႕ပင္းေမာႀကီးလို႕ျပည္႕စံုတယ္…
ကိုယ့္ဘ၀က ဆင္းရဲသားရက္ကြက္က အိမ္ဆိုင္ကေလးတစ္ဆိုင္လို ယိုင္နဲ႕နဲ႕…။
ကိုယ့္ဘ၀က ပန္းႏြယ္ေတြေခြထားတဲ့ ၿခံတံခါးကေလးလို
အၿမဲဖြင့္ထားတယ္…သူ႕ဘ၀က မီးခတ္ထားတဲ့ ကႏုတ္ပန္းတံခါးႀကီလို
အၿမဲပိတ္ထားတယ္…။
ၿမိဳ႕လည္ေခါင္ ၾကယ္ငါးပြင့္ ဟိုတယ္ႀကီးက
ဆင္ေျခဖုန္းရက္ကြက္ကေလးကို ေမ့သြားသလို…
ကိုယ့္ကိုလည္း သူေမ့သြားခဲ့တယ္…။
ခ်စ္သူေရ…
ကဗ်ာေလးကို မ်က္ရည္စနဲ႕ ေရးခဲ့မိပါတယ္…။
ကိုယ့္ရဲ႕၀မ္းနည္းမွတ္တမ္းမွာ ခ်စ္သူနဲ႕ပတ္သတ္လို႕
စာမ်က္ႏွာ မဖြင့္ပါရေစနဲ႕ကြယ္…။
ရွင္သန္ခြင့္ရွိသေလာက္ ေမွ်ာ္လင့္ေနခ်င္တယ္။
ဟာသ
ေရွ႕ေနရမယ္
ေရွ႕ေနမ်ား စုေပါင္းရံုးခန္းတစ္ခုေရွ႕မွ ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခုတြင္ ေရးထားသည္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
ဆႏၵရွိလွ်င္ နည္းလမ္းရွိ၏။
နည္းလမ္းရွိလွ်င္ ဥပေဒရွိ၏။
ဥပေဒရွိလွ်င္ စည္းကမ္းရွိ၏။
စည္းကမ္းရွိလွ်င္ ဟာကြက္ သို႕မဟုတ္ ထြက္ေပါက္ရွိ၏။
ဟာကြက္ႏွင့္ ထြက္ေပါက္ရွိလွ်င္ ေရွ႕ေနရွိ၏။
ကၽြန္ေတာ္္ ေမာင္ရမ္းႏွင့္ ေမာင္လွုတို႕သည္ ေရွ႕ေနမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
(ပထမေတာ့ နာမည္မတပ္ဘဲ xxx လို႕ေရးမလို႕ မေကာင္းတတ္တာနဲ႕ ဆရာသမား အေက်ာ္ေဒးယ်ေတြရဲ႕ နာမည္ကို ခြင့္မေတာင္းဘဲ ယူသံုးလိုက္တယ္။ အဟီး… ခြင့္လႊတ္ပါခညာ)
အနည္းဆံုးေျခာက္လ
ႏွုတ္ခမ္းေမႊးေရးေရးမွ်ေပါက္ေနေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကေလး တစ္ေယာက္ ဆံပင္ညွပ္ဆိုင္ အတြင္းသို႕ ဒေရာေသာပါး၀င္လာသည္။ ထိုင္ေစာင့္ေနသူေတြကိုၾကည္႕ၿပီး မ်က္ေမွာင္ကုပ္သြားသည္။ ဆံသဆရာအား အာဏာသံပါပါ ဂ်စ္ကန္ကန္အသံျဖင့္
“ႏွုတ္ခမ္းေမႊးရိတ္ဖို႕ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ က်ဳပ္က ေစာင့္ရဦးမွာလဲ”
ဆံသဆရာသည္ သူ႕ႏွုတ္ခမ္းေမႊးကို ၾကည္႕ၿပီး ျပန္ေျဖလိုက္သည္မွာ
“ဒီပံုစံအတိုင္းဆို အနည္းဆံုးေျခာက္လေလာက္ ေစာင့္ရမယ္ ထင္တာပဲကြ”
ႏွစ္သက္မိေသာ သီခ်င္းစာသား
ၾကယ္ေတြစံုတဲ့ည
ကိုယ့္အိပ္မက္ေလးရယ္
ၾကယ္ေတြစံုတဲ့ည
ဘ၀ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္းရယ္
ရင္ခံုသံနဲ႕ထုဆစ္ထားတဲ့ သီးခ်င္းေတြလည္း
ရင္ေတြကြဲသြားေအာင္
ဆိုေနဦးမယ္…
(ထူးအိမ္သင္… ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ စီးရီးစ္မွ ၾကယ္ေတြစံုတဲ့ည)
ညဏ္စမ္း
အေျဖ - ငါးဥ ဆိုရင္ေတာ့ စားႏိုင္ပါတယ္။
အေမး - လူငါးေယာက္ကို ပန္းသီးငါးလံုးေ၀ပါ။ လူငါးေယာက္ကို ေ၀ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ပန္းသီးတစ္လံုးက ျခင္းထဲမွာ ရွိေနရပါမယ္။
ဒီေန႕အႀကိဳက္ဆံုးစကား
အႀကံညဏ္ေပးတယ္ဆိုတာ အမိန္႕ေပးတာမဟုတ္ဘူး။
Web-Site အညြန္း
http://www.pctechguides.com/
http://www.theittutorials.com/
http://www.ittoolbox.com/
(ကၽြန္ေတာ္က Hardware နဲ႕ Network ကိုစိတ္၀င္စားတယ္။ Computer Graphic Design ကိိုလည္း ထိုက္သင့္သည္႕အေလ်ာက္ စိတ္၀င္စားတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ညႊန္းေပးတဲ့ Web-site ကေလးေတြက အဲ့ဒါေလးေတြနဲ႕ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေလးေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒီ၀ဘ္ဆိုက္ကေလးကို ေတြ႕တာ သိပ္မၾကာေသးပါဘူး။ ေကာင္းပါတယ္။)
1 Comments:
အင္း. ငါးေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ကို ပန္းသီးတစ္လံုးနဲ ့ ျခင္းနဲ ့ ေပးလိုက္လို ့ေနမွာေပါ့ကြာ..
Post a Comment
<< Home